Välkommen hit till mig!

tisdag 4 januari 2011

Nytt år, nya projekt

Jaha, så har det blivit nytt år då. 2011. Som vanligt blir det ovant att skriva det nya, men det brukar ge med sig efter bara ett kort tag. Numera har jag bara ett nystan kvar av mina sju som ska bli en färdig sjal. Så här ser den ut efter en hel massa virkning. Den är 135cm lång nu, så jag fick vika den för att få en bra bild.

Jag börjar ju alltså se slutet på det hela, så när kollegan visade vilket fint garn hon handlat igår blev jag genast på hugget. Man måste ju ha nya projekt på g… Garnet heter Grace från Svarta Fåret och tre nystan köpte jag i den här härliga svart-vit-rosa-lila kombon.
Det ska bli en cowl,
en så kallad rundsjal/fuskpolo/sjalkrage – ja, kärt barn har många namn. Bild kommer när jag påbörjat den eller kanske får ni t.o.m. vänta tills jag blivit klar. Vi får se.



Ett litet projekt har jag också hunnit med mellan sjalvirkningarna. Mamma har redan fått sin blombrosch, så här kommer en bild på den.


Men nu är det dags att titta lite mer på Bygglov (eller Matte kanske jag ska säga…) och få lite mer inspiration. ;0) Pyssla på nu!

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Härligt när ett projekt börjar närma sig slutet! Fast det gäller ju att hålla ut och också GÖRA slutet - så det inte blir ännu ett UFO ;)

Ja, jag känner mig väldigt nöjd med att jag tagit tag i min UFO-hög på allvar (har gjort det förr, men aldrig kommit så här långt som nu). Har gjort färdigt en hel del projekt, beslutat mig för att INTE göra färdigt en del (UT ur mitt liv!) och så har jag sålt av både garn och broderier som jag vet att jag inte vill använda mig av.
Hittade en garnköpare idag och ska packa det ikväll. Sen kan jag nog börja göra ren lådorna som jag haft som garnförvaring - de är redo för andra uppgifter nu :)

Vilket härligt garn du köpt!
Och vilken söt blombrosch du virkat!
Ha en fortsatt fin vecka!

Fun and Fang sa...

Hi there,

I saw you entered my giveaway and I went to your blog to take a look. I understand swedish a little bit, since I studied norwegian and it looks a bit the same. Wanted to say, I love what you have shown here on your blog. Hope to see you again!
Have a great day,
Renske
funandfang