Välkommen hit till mig!

söndag 30 januari 2011

Sjalen närmar sig slutet

Ja, så händer det igen... Jag är nästan klar med min sjal och jag är supernöjd! Den ska blockas när jag väl fått till det med alla fransar, för jag har nämligen slut på garn IGEN. Ena kortsidan är färdig, men den andra får jag lov att vänta med, måste köpa mer garn imorgon. Morr...
Imorgon får jag börja med min kollegas badanka istället. Det ska blir riktigt kul att virka den, den har visst varit med i tv och blivit virkad i ett barnprogram (Philofix) också. Få se hur min variant blir att se ut, jag brukar ha svårt att virka mönster utan att ändra i dem.
Men nu ska jag kolla klart på "Time Out" och sen är det godnatt. Pyssla på nu!

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Trist att garnet tog slut ännu en gång!
Men trevligt med beställd badanka - färger att bli glad av!! :)
Själv är jag snart färdig med en stickad grytlapp. Har bara kvar att virka en kant runt + göra upphängningsöglan.

Jag har sett att du bor i Ludvika och vecka nio åker jag (och min dotter, 8 år) troligen dit och besöker min syster.
Kanske det hade varit trevligt att ses på något café och sticka eller så ?? (inte för att vi följt varandras bloggar direkt länge, men vad gör det?! Nya kontakter är ju alltid trevligt!)
Vill du höras mer så kan du väl maila mig på annastina(at)stickapyssla(punkt)se

Ha det gott!

Ljusa vardag sa...

Hej! Jag undrar fortfarande vad en badanka är haha, ska nog googla på det. Är lite nyfiken. Måste höra hur man ändrar teckensnitt till det som du har. Skulle också vilja ha detta. Riktigt snyggt. Du kan väl berätta vid tillfälle. Kram på dig!