Välkommen hit till mig!

söndag 9 januari 2011

Experiment

Ja, som jag skrev igår så har jag inget garn kvar att virka med till mina stora projekt, så jag får försöka med några små. Men en bild på min ofärdiga sjalkrage kommer här.
Iaf så gjorde jag ett experiment med ett garn som jag haft liggande i evigheter, ett lila, blankt polyestergarn. Jag har ett i grå/silver också, så vi får se om jag kan göra slut på lite av dem nu. Jag testade med julpyntsmönstret som är både lätt och snabbt och så här blev det. 
Rätt ok, fast garnet är så slinkigt att virka med så det är lite jobbigt faktiskt. Men jag får ta det när jag har bra tålamod, så går det nog bra.
Pyssla på nu!

1 kommentar:

Jessica sa...

Julpyntet var riktigt snyggt, och såg pilligt ut..precis som jag vill ha det =) Är det eget mönster eller köpt?