Välkommen hit till mig!

tisdag 2 november 2010

Nya krokarna!

Ja, äntligen är de här -  mina nya virkkrokar. Jag suger lite på karamellen och väntar tills imorgon med att provvirka med dem. Fast det är svårt att låta dem ligga... Men ikväll har jag haft lite annat för mig. Har monterat lite ami-delar till min hemliga lille vän. Eftersom jag ofta blir lite lat när jag virkat klart alla delar, så tänkte jag att denna gång ska jag virka och montera under tiden, så kanske den blir klar nån gång. Annars blir den lätt ett ufo ju... Nu är det iaf bara armar och ben som ska virkas och monteras, sen kommer bild på den. Förhoppningsvis under veckan, men senast i helgen. Ett mönster blir det nog också, det var inte så komplicerat att skriva ner det under tiden som jag trodde.
Förresten så har jag också gjort klart ett annat litet ufo denna vecka. En liten ami-katt som skulle blivit med på babymobilen, men som blev liggande utan öron när planerna ändrades. Nu är öronen virkade och den är ihopsatt och klar. Till salu är den också, bild kommer sen när jag lyckats ta en i dagsljus.
Nya projekt har också dykt upp. Har fått ett par små beställningar till jul av kollegorna, så nu blir det omprioritering av projekten. Beställningarna får gå före så att jag inte behöver dras med dem till veckan före jul. Mina egna grejer får vänta lite.
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: