Välkommen hit till mig!

torsdag 28 oktober 2010

Beställning

Idag har jag gjort en riktigt storbeställning. Jag köper inte så ofta virkkrokar till ordinarie pris, men nu har jag storsatsat på det ergonomiska märket Clover. Har testvirkat med en kompis krokar ett par gånger och insett att de verkligen är bra för mina händer, så idag har jag beställt NIO nya Clover-krokar. Jag vet ju att jag kommer att fortsätta virka länge än och jag har tjänat in lite pengar på min virkning också, så nu kändes det befogat att unna mig själv en liten present. Det blir intressant att se hur mina händer känns när jag virkat ett tag med dem. Kanske min högra hand kan må lite bättre...
Annars fortsätter jag med mitt hemliga projekt, med lite mellanspel av diverse blommor, under de korta stunder som är lugna denna vecka. Har fullt upp på jobbet, så det har inte blivit mycket virkat alls. Men snart är alla utvecklingssamtal avklarade och då ska jag verkligen ägna mig åt min lilla figur.
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: