Välkommen hit till mig!

söndag 14 november 2010

Liten update

Jaa, vart tar tiden vägen nånstans? Det känns som om jag inte hinner nåt och ändå flyger tiden bara förbi. Men riktigt sant är det ju inte förstås, jag jobbar ju för högtryck med mina beställningar inför jul. Gjorde just idag klart den sista(?) Hello Kittyn, en Hoola Kitty som faktiskt blev riktigt söt. Huvudparten av mönstret kommer från Armina´s ami-nals, men som vanligt kan jag inte låta det vara helt utan ändringar. Bild kommer när ljuset tillåter fotografering.
Nu väntar ett par fantasifigurer i nyckelringsstorlek som ska virkas på fri hand, lite utmaning men så mycket roligare än mönstervirkning. Eller iaf så är det roligt med lite variation, hjärnan får jobba lite mer när man virkar på frihand. Och i veckan som kommer passar det bra, har inget stort inplanerat.
En bild till kommer det att komma. Jag var ute och handlade på stan åt en tjej som var värdinna för vår tjejfest igår. Så jag passade på att shoppa lite åt mig själv också. För en gångs skull blev det inte garn eller sånt utan ett par jeans-tajts och ett halsband. Jag köper sällan halsband, men nu kunde jag inte låta bli för det var så fint. Annars gör jag ju mest mina halsband själv, jag har ju ett ganska stort förråd av pärlor...
Men nu är det dags att ta kväller. Lite Amelia-läsning väntar innan det är dags för skönhetssömnen. Pyssla på nu!

Inga kommentarer: