Välkommen hit till mig!

tisdag 23 november 2010

Fantasi-djur

Ja, så har jag då påbörjat mitt "fantasi-projekt". Det är en beställning från en tjej på jobbet, hon ville ha två "nyckelringsdjur" som inte var virkade efter nåt mönster, så jag försöker skapa nåt helt nytt utifrån hennes och mina ritningar. Naturligtvis kommer man säkert att kunna se inspiration från andras virkade saker, men intentionen är iaf att det ska vara nåt som inte nån annan har virkat förut. Bilder kommer senare eftersom det är ett pågående virkeri och det säkert kommer att krävas en del upprepningar och omvirkningar innan det hela är klart.
Pyssla på nu!

1 kommentar:

Emilia sa...

Spännande med fantasiprojektet och vilken söt Hoola Kitty :)

"Mönstret" till mina virkade bebisklänningar har jag improviserat fram med lite olika ändringar varje gång så jag har dessvärre inget mönster att erbjuda.