Välkommen hit till mig!

tisdag 14 december 2010

Fantasi-djuren är klara


I måndags levererade jag dessa skönheter till deras nya ägare. Båda figurerna är ca 7cm höga och har en nyckelring i toppen. Skönt att de äntligen är klara! Tyvärr hade jag inte ork att skriva ner mönstret medan jag virkade, men kanske att jag gör det om det blir fler. Och om det finns likheter med redan existerande mönster är de helt slumpmässiga, jag har virkat helt på frihand, efter eget huvud. Det var kul, men ganska pilligt, särskilt när jag skulle montera alltihop. Men numera monterar jag allteftersom, det blir liksom så många ufos liggande annars... Montering är inte det roligaste jag vet. Ja, jag är iaf nöjd med hur de blev, jag var inte säker på hur resultatet skulle bli när jag åtog mig uppdraget att virka utifrån en teckning. Så nu är jag en erfarenhet rikare, jag vet att jag fixar det till nästa gång!
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: