Välkommen hit till mig!

söndag 24 oktober 2010

Hemliga projektet och shoppingtripp!

Ja, nu är det hemliga projektet avslutat och överlämnat till lilla E och hennes föräldrar. Bilden här bredvid är tagen innan den slutgiltiga monteringen. Nu sitter jordgubbarna och det lilla biet på en virkad luftmaskremsa med resårtråd. Den är tänkt som en barnvagnsmobil och kanske kommer det en bild på hur den ser ut på plats på hennes barnvagn. Biet har jag virkat helt efter detta mönster, men jordgubbarna är virkade på fri hand med inspiration efter såna jag sett på nätet.
Den här helgens stora äventyr har varit min och kompisens Js resa till det stora shoppingparadiset - Ullared. Långt att åka är det och mycket folk var det, men man kan verkligen göra fynd! Så nu är förråden påfyllda för ett tag framöver - synd att de inte har garn därinne, men då skulle jag inte ha några pengar kvar alls. Nu har jag iaf så jag klarar mig till löningen på onsdag...
Idag visar jag ett av mina fynd som jag verkligen blev kanonnöjd med - en ny köksklocka i retrostil.
Inget avancerat, inget dyrt, men jag gillar den verkligen. Och jag har letat köksklocka ett tag, sen jag flyttade från huset för 3 år sen.
Jag har också börjat på ett nytt hemligt projekt. Men den här gången är det till mig själv, eller rättare sagt något jag ska använda på jobbet med barnen. Jag ska virka en amigurumi som jag inte hittat mönster på nånstans, så det blir på frihand med lite hjälp och inspiration från diverse andra figurer och mönster. När den är klar och presenterad på jobbet kommer det bilder (och kanske mönster om jag skriver under tiden jag virkar... Jag är inte så bra på det.)
Pyssla på nu - det ska jag!

Inga kommentarer: