Välkommen hit till mig!

måndag 25 oktober 2010

Mellan storprojekten

Ja, då gör jag lite småsaker som den här brosch-blomman. Jag använder den när jag har min flikiga kofta och inte vill ha den hängande, utan ihopsatt med något. Jag tycker den blev ganska bra för att vara ett första försök och fler lär det bli. Jag har redan en beställning på en stor blomma i ullgarn, så jag har virkat några prototyper som jag inte är riktigt nöjd med än. Men så småningom brukar det lösa sig.
Jaa, och sen har vi de större projekten då. Detta är ett av dem som blivit klara. Större innebär egentligen inte att de tar lång tid, men det här gjorde det. Jag hade ett mönster, men det var för herr. Jag virkade nästan hela mössan klar och provade den sen och insåg att den var alldeles för stor, trots att jag har ganska stort huvud. Jag rev upp alltihop och började om och sen provade jag mer under arbetets gång, men ändå fick jag riva upp en liten del igen för att få det bra. Men nu är jag nöjd och mössan sitter bra på. Bilden är dock inte den bästa, det är svårt att fota mössa på sig själv med hjälp av spegeln...
Men pyssla på nu - det ska jag!

Inga kommentarer: