Välkommen hit till mig!

torsdag 1 oktober 2009

Fäääärdig!

Ja, nu är den klar min ”projektväska”! Den tog mer tid än jag trodde, men bra blev den. Det enda jag inte är säker på är snodden. Funderar på att byta ut den mot en helvit eller en i samma garn som väskan. Garnet jag har till snodden nu är det som jag valde till den avslutande kanten, ett marin-blått chenille-garn som jag en gång i tiden stickade en tröja av. Till kanten blev det bra, men snodden är jag inte riktigt nöjd med. Men den duger tills jag funderat ut vad jag vill ha istället.
Ett par saker till har jag blivit klar med. Min pall och min piedestal som varit grundmålade är nu klara och står på sina nya platser. Kökssoffan, en hylla och en ram är också färdigmålade och har kommit hem igen. Nu är det faktiskt bara en spegelram som återstår att måla. Den klarar jag av att måla här hemma, så den fick inte följa med till byhåla med de andra sakerna. Allt det andra fick följa med dit när jag nästan flyttade dit under den gångna veckan då vännen J varit gräsänka. Men nu är alltihopa hemma igen. Skööönt! Nu hoppas jag bara att jag kan hinna med allt det som jag vill under helgen. Då blir jag klar med allt småplock och har bara en stor sak kvar att göra. Montera upp min paradhylla i köket och fylla på den med min keramik som just nu står inpressad i ett par skåp utan att synas alls. Få se om jag tar lite bilder av sakerna när de kommit på plats och sätter in här. Kram

Inga kommentarer: