Välkommen hit till mig!

lördag 3 oktober 2009

Ännu en sak färdig

Mitt lilla sidoprojekt, som är en födelsedagspresent, har jag äntligen gjort klart. På bilderna här nedanför ser ni vad det är.













En miniprinsesstårta - som också är en ask. Man kan använda den till att lägga godis, smycken eller nån annan liten sak man vill ge bort. Jag tänkte att den skulle bli perfekt till en liten femåring. Få se om jag lägger ut nåt mönster på den, det är min egen design och jag har inte skrivit upp nåt medan jag virkat, så det blir till att virka en ny och skriva under tiden eller sitta och räkna på den jag redan har… Men det dröjer iaf ett tag innan det kommer, för det ska modifieras lite innan det blir riktigt bra. Mönstret på rosen är iaf en modifiering av ett som Fröken Elsa har på sin sida – gjort i miniformat. Ha en skön lördagkväll!

1 kommentar:

Moster Maska sa...

Vad fin den blev och kul att du gjort en ask av tårat. Jag gillar ju askar och förvaring.
Ha en bra dag!