Välkommen hit till mig!

onsdag 21 oktober 2009

Ami och virkresa

Ja, alltså, min ami blev egentligen klar redan i helgen men det har varit så himla fullt upp att jag inte hunnit med att blogga om den. Det är en av mina beställningar och jag tycker själv att hon blev kanonsöt, synd att bilden är en kass mobilbild bara...
Det är alltså en Hello Kitty. Basmönstret kommer från Arminas ami-nals, men sen har jag modifierat det för att det ska passa det utseende som jag vill ha på mina amis. Skolväskan är en helt egen uppfinning, inte svår alls att göra. Det svåraste var att få tag på en tillräckligt liten knapp till väskan. Tur att man har en mamma med ett stort knapplager! Hon fick äran att fotas tillsammans med en liten svart kattkompis, min nyaste ljusstake.
På fredag morgon bär det av mot norra delen av Sverige. Det blir en lång resa, tur att jag har tre beställningar på Hello Kittys och att virkning är en lätt bra sak att bära med sig. Förhoppningsvis kommer delarna till de tre amierna (Heter det så?) att vara klara när jag kommer hem nästa vecka. Då återstår bara montering och det får jag göra hemma för jag tänker inte släpa med mig nån stoppning. Så på återhörande nästa vecka! Kram

Inga kommentarer: