Välkommen hit till mig!

söndag 12 juni 2011

Blommor och virkning

Ja, så här blev kollaget med mina blom-inköp från igår. Använde mig av Piknik och det funkar kanon. Det lilla biet kommer från en tidigare blomma (som inte överlevde hemma hos mig...), men det pryder sin plats även i den nya fina. Men mest nöjd är jag nog med min vita Million bells som verkligen är översållad med blommor. Den är så vacker! Jag hoppas att Snöflingan också ska komma med många nya blommor och knoppar under sommaren. De brukar hålla sig läänge.

Idag har jag varit ut till ett par kompisar med barn och hälsat på. Fått god kaka till kaffet och mycket babbel och virkning. Lite bebisgos också, fast man nästan inte kan kalla henne bebis längre, hon är ju 11 månader redan. Iaf så har jag hunnit virka 2 fjärilar till, så nu finns det 13 st.Nästa bild kommer när alla 22 är klara!
Dessutom har jag börjat på en liten midsommar-ami. Vad det är får ni se senare, men snabbt gick det. Halva är klar redan, trots att det är ett engelskt mönster jag virkar efter. Vi får se hur det går när jag ska göra den sista lilla knixen på den, det verkar lite trixigt, men det löser sig säkert.
Nu hägrar duschen, har varit ute på en jogging-runda ikväll och passade på att blogga medan de värsta eftersvettningarna gav med sig.
Pyssla på nu!

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Härlig fjärilssamling!
Själv har jag inte satt mig med garn och virknål än. Har inte haft lust för handarbete denna helgen.

Jag avslutade också helgen med en joggingrunda. Kom ut ganska sent så jag tänkte inte springa så långt, men det blev en timme och en kvart... Det känns i kroppen idag... =)

Denna arbetsveckan har jag inte riktigt kommit igång med än.
Låg kvar i sängen och drog mig efter att sambon och dottern gått iväg till sitt.
Ska hänga en maskin tvätt med men blev avbruten av samtal från Ludvika =) och så måste man ju äta med...
Just idag är det tajt med tid med, så vi får väl se hur det går med trädgårdsjobbet jag ska göra (är ingen spikad dag för det, men det vore bra att få lite gjort idag!)
Dottern slutar skolan tidigt idag och ikväll är det skolavslutning - sen är det sommarlov!

Sköt om dig!
Å pyssla på =)

Anette sa...

Hejsan kära kollega
inte visste jag att du hade en blogg, det har du minnsann inte sagt något om.
Det var en ren slump att jag hittade till dig.
Trevligt!!
Så nu har jag en till blogg att följa : )
Ha en bra kväll
Kram A