Välkommen hit till mig!

söndag 9 augusti 2009

Lampkjol

Ja, man måste ju göra klart sina halvfärdiga projekt nån gång också. Inte för att ett lakan med fint broderi kanske är ett projekt som är halvfärdigt, snarare ett som inte är påbörjat… Men idag blev det som synes till det som det skulle bli.
Jag satte mig vid symaskinen och lagade lite kläder och bestämde mig för att göra min lampkjol också. Har sett dem på så många ställen och de kan ju inte vara så svåra att göra tänker man (ja, jag iaf..). Det var den inte heller! Jag klippte ut den del som jag ville använda, efter noggrant mätande såklart. Sydde fåll, två sömmar som bildar kanal och ståndet ovanför kanalen. En söm för att ta ihop det hela och sen var det klart! Resårband i kanalen och ett rosa satinband utanpå sätter den extra lilla piffen på det hela. Det blev kanon tycker jag själv! Allt gjort av ett lakan för 40kr på loppis. Dessutom har jag en hel massa gammal fin lakansväv kvar också. Få se vad man kan använda den till.
Nästa uppdatering handlar förhoppningsvis om att en sida på min mormorsrutekasse är färdig. Håll tummarna! Kram på er!

2 kommentarer:

Hulda sa...

Vilken söt lampkjol!
Du tog den sista platsen :-) Kul med fler pedagoger som hittar in i pysslandets värld, nr ett är också pedagog ;-) precis som jag. Maila namn och adress till humlanhulda@hotmail.com

Koneko sa...

Många fina saker här :) Kika gärna in på min blogg oxå :D