Välkommen hit till mig!

lördag 8 augusti 2009

Första veckan avklarad

Ja, en hel vecka har jag jobbat på mitt nya jobb nu och det känns jättebra. Mina mormorsrutor sitter ihop nu, iaf två hela rader med åtta i varje. De andra tre raderna kommer jag att montera ihop imorgon när jag ska ha en pyssla-hemma-dag. Städa, tvätta, sola, virka osv. Så jag hoppas kunna visa den ena sidan av kassen redan i veckan, färdig med handtag och allt. Har nog bestämt mig för randiga handtag, ränder i de tre färgerna grå, turkos och vit. Ska nog prova att virka lite på dem ikväll. Mönstret innehåller en grej som jag inte provat förut. Blir spännande att se om jag får till den. Sen ska jag handla lite fodermudd i veckan också. Det var en idé jag kom på när jag handlade garn på min tygaffär. Stod och tittade på muddtyg och alla fina färger som de hade och då slog det mig att om jag köper rätt bredd och längd kan jag sy en söm i botten på maskin och sen är det bara att nästa fast ”foderpåsen” inuti garnväskan. Smidigt! Nu gäller det bara att välja färg också…
Men nu ska jag mata katten och sen blir det lite virkning! Kram på er!

Inga kommentarer: