Välkommen hit till mig!

tisdag 23 juni 2015

Rosa (arm)bandet

I oktober är det Rosa Bandet-kampanj över Sverige och världen. Jag köper alltid en pin eller ett band för att stödja kampen mot denna vidriga sjukdom som förstör för så många. Men varje år gör jag också mitt eget rosa band. Jag har gjort hängen med sötvattenpärlor, jag har flätat band och nu i höstas virkade jag mig ett eget rosa armband. 
Jag hittade ett bokmärkesmönster nånstans på nätet, minns inte vart. Jag modifierade det till ett armband och valde ett tunt, rosa garn som jag inte hade mer än ett pyttelitet nystan kvar av. Så jag slog två flugor i en smäll - restgarnsnystanet tog slut och jag fick ett fint armband. Jag letade också på en fin rosa blomknapp i lådorna här hem och sydde dit som knäppe. Den har en lite blank yta, så den var svår att få fin på bild, men det får duga. Armbandet trivs jag med och det var ju hela grejen. 
Pyssla på!

Inga kommentarer: