Välkommen hit till mig!

tisdag 30 juni 2015

Provat på Decoupage med servetter

En regnig söndag provade jag mitt nya Mod Podge Decoupage Kit från Panduro. 
Jag hade en plåtburk hemma som inte användes till de Biscuits som texten antydde. Jag ville piffa upp den för att den skulle passa bättre in i vårt kök där det finns mycket grönt. Jag hade också några få servetter kvar i en förpackning från Ikea, som det var gröna blad på. 
Jag delade servetterna i lagren och använde bara ett lager och gjorde en sida i taget på burken. Jag klippte ut delar av mönstret från servetterna efter att jag hade kollat ungefär hur det skulle sitta på burken. Penslade lim på burken, satte dit servettbitarna så slätt som möjligt. Strök ut de veck och bubblor som blivit och på vissa ställen fick jag pensla på lite mer lim. Generellt verkar det bra att inte ta för mycket av limmet, det gör att servetterna blir för våta och går sönder. När alla sidor var klara, fick det hela torka och sen lackade jag ett lager med limmet. Efter lite mer torktid blev den så här snygg.

Inga kommentarer: