Välkommen hit till mig!

söndag 14 juni 2015

Ljuslyktor

Jag gillar ljuslyktor. Har massor av dem överallt. Olika former och färger och gärna i grupper om flera. De här kommer från Ikea. De är billiga och kan användas till mycket, t.ex. dessertglas. Men just de här bor i min hall uppepå elementskyddet. De såg lite tråkiga ut så när jag sprang på ett mönster på nätet med "fodral" till dem så var jag ju bara tvungen att prova att virka. Det blev snabbt ett favoritmönster, lätt och snabbt gick det att virka. Mönstret kommer härifrån: http://fruppp.blogspot.se/p/monster-och-sant.html?m=1
Det är justerat lite av mig för att passa mitt sätt att virka. Jag virkar ganska hårt så jag fick lägga till några maskor här och där. Men fina blev de!
Jag passade på att göra några fodral extra att använda till jul och något till som t.ex. gå-bort-present.
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: