Välkommen hit till mig!

lördag 6 juni 2015

Benny gris

Vi kör igång min omstart med en figur från barnböckernas värld. När jag började träffa min sambo bestämde jag mig för att virka en liten figur som passade honom. Inte för att det är en gris, utan för deras gemensamma namn. Det passade ju också bra med nåt barnrelaterat eftersom jag jobbar inom förskolan. 
Det blev hans första alla hjärtans-present från mig och i år fick stora Benny som present ett hjärta till lilla Benny att hålla i. 
Mönster till de olika delarna finns på olika ställen, men jag har också modifierat dem så de ska passa det uttryck jag varit ute efter, så de har egentligen mest varit inspiration. Jag tittar gärna på olika mönster för inspiration, provvirkar dem ibland, men oftast slutar det med att jag gör något liknande utifrån mitt eget huvud. Ibland skriver jag ner mönstret, men oftast inte. Men ett mönster har jag på lut åt er framöver. 
Ha en härlig nationaldag i regnet. 
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: