Välkommen hit till mig!

söndag 19 december 2010

Julset och sjal

  Ja, här är mitt julset för i år. Jag har gjort det till en liten tradition att alltid göra något till jul. Den här gången kom min inspiration tidigt, så det har varit klart länge, men inte använts förrän i fredags. Det är dock lite ändrat sedan jag tog bilden. Kulan på halsbandet sitter numera på kedjan längst ner och den kommer även att få en karbinhake för att jag lätt ska kunna flytta den till ett annat halsband som jag har. Men armbandet som hör till är jag supernöjd med, det kunde inte passa mig bättre.
Så till mitt WIP då. Tanken är att det ska bli en sjal att ha över axlarna i jul, men jag vet inte om jag hinner klart med den. Den ska bli 170cm lång och mönstret är ett gammalt från Drops Design. Den måste nog blockas innan jag använder den, så det kanske blir en nyårssjal istället, men så här ser den ut just nu. Fler foton kommer såklart när den är klar.
Pyssla på nu – det ska jag!

Inga kommentarer: