Välkommen hit till mig!

torsdag 5 augusti 2010

Mer wip och faktiskt nåt färdigt också

Jaha, här kommer en liten uppdatering då, även om det är sent... Jag och min vän J och hennes barn hade en mycket trevlig virkdag i torsdags och jag virkade äntligen klart min mormorsrutekasse! Nu är också fodret köpt (tunt vitt tyg) och ska bara sys i, sen är den färdig. Hurra! Få se när jag tar fram symaskinen och fixar det (och de andra syprojekten som ligger här). Hittade nämligen tyg att sy kuddfodral till mitt vardagsrum av, så nu blir det snart klart det med!
Det hemliga babyprojektet har äntligen tagit sig och jag vet hur det ska bli i slutändan. Nu är det bara lite virkning i helgen och sen är det klart också! Ufona minskar i snabb takt och det känns så himla bra!
Shoppingturen i fredags var givande, men jag lyckades tyvärr inte hitta nåt bra garn till min filt, så jag får göra ett försök med det SoftCotton eller Tilda som jag har liggande istället. Lite justeringar i mönstret så går det säkert bra. Mina beställningar köpte jag däremot garn till när vi var där. Jag handlade en hel del annat också, men det är en annan historia. Ett litet impulsköp blev det också. Jag hade sett ett fint dukmönster på nätet och när jag såg det här garnet

kunde jag bara inte motstå det. Det skulle passa så bra just som den duken och i mitt vardagsrum!
Men jag skrev ju att det skulle komma nåt färdigt också, så här är det!
Ett mobilfodral gjort av två överblivna mormorsrutor från min kasse. Jag virkade bara en liten påse som jag sydde fast dem på och sen satte jag dit en knapp också. Har redan lovat bort det, så det känns bra att det kommer till användning.
Men nu är det dags för sängen. Pyssla på!

Inga kommentarer: