Välkommen hit till mig!

måndag 30 augusti 2010

Pysseldag med symaskinen

Ja, igår hade jag en sån där dag med symaskinen som jag inte haft på länge. Välbehövligt på flera sätt; jag fick undan lite grejer som blivit liggande ofärdiga OCH jag fick ny inspiration till att fixa med annat också. Det får jag iofs hela tiden av olika saker, men nu kom det lite extra tillskott.
De projekt som äntligen är färdiga är: Draperi till jobbet, foder till min garnkasse i mormorsrutor som äntligen är helt klar, panelgardiner och duk i guldgrönt till köket (till vintern) och en vit duk till köksbordet. Ganska bra jobbat på 4-5 timmar, särskilt för mig som inte använder symaskinen så ofta.
Ett par saker är kvar att fixa, men maskinen kommer inte tillbaka på sin plats i kistan förrän de är klara. Ett par kuddfodral och ett par byxor som ska lagas är det och det ska nog inte behöva ta så lång tid.
Dessutom började jag virka dockmössa igen... Har börjat en gång förut men det blev inget bra så nu började jag om. På torsdag ska det vara klart. Ibland känns det skönt med såna små "mellanprojekt" åt andra. Tar inte så lång tid men jag vet att den blir uppskattad!
Jag återkommer med bilder på det som blivit färdigt när dagsljuset är tillräckligt för att fota (eller när min nya kamera kommit, yeay, no more mobilbilder)!
Pyssla på!

Inga kommentarer: