Välkommen hit till mig!

torsdag 9 juli 2009

Garnköp mm

Jaa, här kommer en bild på mina inköp från hemmabutiken och grannstan i tisdags. De stora nystanen Old Tyme kommer från hemmabutiken, ska användas till en filt (det grönrosa) och en sjal (det turkosvita). Den bruna härvan är ett reafynd från samma butik. Resten av garnerna och den stöddiga virkkroken (12mm - till filten och sjalen) kommer från olika butiker i grannstan, bla.a den fina handarbetsbutiken som jag definitivt kommer att handla mer ifrån.
Bilden här ovanför är mitt superfynd från hembygdsgården, här nyrenoverad. Köpt för 5 kronor
och det enda felet var att det lossnat ett snöre som håller ihop "kronans" armar. Nu bytte jag alla snören när jag ändå höll på, så nu håller den ett bra tag till!
Projekt mormorsruta går framåt. Igår hade jag 18 rutor på kvällen och nu finns det 24 st. Det är framsteg det - 1/4 klar!
Annars har jag mest sytt maskin idag. Gardiner till köket, 3 dukar och 4 tabletter i samma tyg som gardinerna, ett docktäcke, samt avkortning av mina långbyxor till caprilängd. Bra jobbat för en regnig och åskrik dag. Få se om det blir lika mycket gjort imorgon - det hoppas jag inte, det betyder ju att det är lika dåligt väder då med... Men symaskinen får stå kvar framme i fall att... Men nu - dags att studera lakanens hållbarhet! Godnatt!

Inga kommentarer: