Välkommen hit till mig!

söndag 12 juli 2009

090214-15 Två gamla inlägg hitflyttade

090214Halsband 1
Här kommer det ena halsbandet jag gjorde idag. Jag har funderat på det ett tag och sen såg jag nåt liknande i en tv-serie och fick upp en bild i huvudet av vad jag ville göra. Det ser ut ungefär som den bilden, så nära man kan komma iaf.
Halsband 2
Här kommer dagens andra alster. Lite samma tema som det andra, men ändå inte. Jag fick en pärla över från det andra, så jag gjorde en kedja till den, la till ett par små kedjebitar till och byggde ut dem med lite tjeckiska firepolished 4mm i olika färger som jag fäste på kedjan med hattpinnar. Ganska lyckat resultat tycker jag själv, även om bilden inte är den bästa.

090215
Jag fick lite gjort medan jag tittade på VM i skidskytte på tv, halsbandet här nedanför.
Inte så svårt att göra, mest en massa böjande och bändande med tänger av olika slag. Men jag gillar verkligen de blå-svarta pärlornas form, tri-ovaler (de är mörkare turkos än de ser ut på bilden). Önskar bara att jag kunde hitta fler av dem, men de är svåra att få tag på. Om det är nån som har tips om dem så hör av er! Jag köper andra färger också.
Vi hörs sen! Kram

Inga kommentarer: