Välkommen hit till mig!

torsdag 31 mars 2011

Påskens projekt

Ja, man ska väl ha ett litet påskprojekt varje år. I år har jag lyckats med att vara lite tidig med mitt, det är klart i god tid till påsk. Jag vet inte om ni ser vilken sorts amigurumi det kommer att bli, men svaret kommer framöver, när jag gjort det halvtråkiga som återstår - fästa trådar och montera. Lite roligt återstår att göra - att brodera ansiktet. Det är så roligt att se hur uttrycket blir, ingen blir den andra lik fast man t.o.m. gör dem samtidigt ibland.
Annars funderar jag på att sticka sockor. Har aldrig provat med lyckat resultat, men tänkte att det kanske är vad jag ska ha som projekt under påskens semester i fjällen. Jag slipper släpa på mer än ett projekt och kan nöja mig med en lätt packning som ändå räcker hela veckan. Garn och stickor har jag ju redan... Vi får se om jag kommer på nåt annat, annars blir det nog det.
Pyssla på nu!

1 kommentar:

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Go kväll, kul att du kikade in hos mig och tack för receptet. :) Vilka härliga saker du virkar. Ha det gott. :))