Välkommen hit till mig!

lördag 19 mars 2011

Lapp på lapp men ingen bild

Ja, nu är det lappar på alla mina trasiga byxor. Har fixat de två sista paren idag. Ett par shorts och ett par trekvartsbyxor blev det när jag tagit av dem för att ha lite tyg att lappa med, så nu är jag redo för varmare väder. Det ska visst komma även om det kändes långt borta igår, när jag borstade bort 15cm snö som fallit ner på bilen under de ynka sex timmar som jag varit på jobbet. Men idag så droppar det på balkongen...
Nu har jag bara ett par kuddfodral kvar på den där sy-listan för den här gången, men jag får se om jag orkar ta itu med dem idag. En t-shirt ska jag också fixa till, men den ska bara få ett stryk-på-märke över ett hål som tvättmaskinen gjort. Få se om det blir bra eller om jag får klura ut nåt bättre sätt att fixa till den. Jag blir så arg när maskinen sabbar hyfsat nya kläder för mig. Man ska väl inte behöva tvätta allt i tvättpåsar?
Men nu ska jag nog ägna resten av dagen åt lite slötittande på skidor och sen lite matlagning och tv. Kanske blir det lite virkning också, den sista mikrofonen står på tur, sen blir det mer godis.
Pyssla på nu!

Inga kommentarer: