Välkommen hit till mig!

lördag 12 mars 2011

Duktig

Ja, det känner jag mig idag. Har varit hemma med en envis huvudvärk, men jag har ändå fått en hel del gjort. Jag hade bestämt mig för att ta fram symaskinen, så det gjorde jag. Sex par jeans har jag lagat! Känns helt ok, nu kan jag använda favoriterna igen. Konstigt bara att alla var trasiga på samma ställe, på insidan av låren...
Ett par t-shirtar och trosor fick också en vända i symaskinen plus en tygbit som fick bli en disco-kjol till barnen på jobbet. De är inne i en disco-period just nu - allt ska vara glittrigt... Därför finns också två såna här mikrofoner virkade efter mönster från Saltaste bönan.

Tror iaf att symaskinen ska få stå kvar framme tills jag är klar med allt som ligger på lagnings/sy-högen. Just nu är det bara två par gröna byxor som ska fållas om och lagas (på insidan av låren...) när jag köpt tråd i rätt färg, ett par svarta byxor som ska lappas och ett par panelgardiner som ska bli till kuddfodral och kanske en löpare eller tablett också. Det kanske jag kan klara av i veckan som kommer, eller iaf under nån slags överskådlig tidsperiod.
Pyssla på nu!

1 kommentar:

Handarbete/Pyssel sa...

Tack för senast!
Riktigt trevligt var det!!

Härligt att ta tag i sy-högar och sådant som har en förmåga att bli liggande lääänge!

Så det blev en discokjol till mikrofonen =)
Gissar att barnen gillar det skarpt!

Ha en fin vecka!
Kram!