Välkommen hit till mig!

lördag 1 maj 2010

1 maj

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev nåt här. Det går långt mellan gångerna ibland, även om det inte går mer än några timmar mellan de faktiska handarbetena. Just nu är det stora projektet mitt skåp som blivit stående sedan i julas. Nu mera är det sedan en vecka tillbaka grundmålat på utsidan och ser ut så här.

Hela insidan är kvar att grunda, men den går lättare eftersom den inte är betsad och ganska slät. Från början såg skåpet ut så här, så det blir lite skillnad.

Annars blir det mycket virkning. Noodlemössan med tillhörande vantar, tossor, skallra och filt har överlämnats till den nyaste medlemmen i min släkt, brorsans lilla dotter. Mina virknålar har fått ett nytt hem, jag tröttnade på det gamla fodralet. Nu håller jag på med ett glasögonfodral till mina "solisar" och sen blir det en liten amigurumi åt lilla brorsdottern. Men nog om det och över till dagens inlägg. Idag kommer de i stim! Kram på er!

Inga kommentarer: