Välkommen hit till mig!

söndag 29 november 2009

Andra kreativa, positiva saker

Jag har ju faktiskt inte bara virkat ju. Jag har köpt mig lite fler renoveringsobjekt att måla (ett bord och ett jättefint linneskåp i gammal stil) och min kökssoffa har jag sytt nytt överdrag till. En nymålad hylla har kommit upp i sovrummet och här får jag då skriva: bild kommer senare.
Men det roligaste av allt är att jag hade lite glöggkväll med ett tjejgäng igår och vi jobbade med pärlor mest hela kvällen! Vi hade bestämt att vi skulle göra ”vinglasmärkare” – alltså små runda ringar i olika färg, av memowire, som man trär på vinglasets fot för att minnas vems glas som är vems.
Sammanlagt blev det nog runt 20st ringar gjorda och vad gör jag då – jo jag glömmer att ta en bild på dem… Men fina var de! Mest var det de andra fem som tillverkade, jag hade ett lagningsprojekt på g (SNÖ-halsband…) under tiden som jag också hjälpte dem med svårigheter som de råkade på.
Det var jättekul att se hur de så småningom kom underfund med hur de skulle göra med tänger och ringar och berlocker för att resultatet skulle bli det de ville. Det ska vi göra om igen! Men nu är det tack och god natt för mig idag! Kram

Inga kommentarer: