Välkommen hit till mig!

söndag 21 juni 2009

Semesterns (eller sommarens) projektlista är klar

Jaha, än har det inte flyttats några inlägg nej... Men nu under semestern kanske jag kan komma mig för att fixa till det och dessutom lägga in lite bilder på nya alster. Har lagt upp en planering för sommaren och vilka saker som jag tänkt att jag ska göra då. Mest är det virkade saker, men lite annat också. Här kommer en liten lista:

  • Tvätta, grundmåla och färdigmåla kökssoffan, en spegelram och en hylla.
  • Måla klart piedestalen och pallen.
  • Sortera mina dukar.
  • Fålla köksgardiner.
  • Sätta upp nya hatthyllan.
  • Laga tre plagg som legat ett bra tag i kistan.
  • Köpa lite diverse "pyntgrejer" till lägenheten
  • Beställa bilder och en tavla från mina egna kort.
  • Skohylla - köpa en vit eller måla om den jag har.
  • Virka klart min garnkasse av mormorsrutor.
  • Virka en väska för mina ofärdiga projekt.
  • Virka en tunn sjal åt mig.
  • Fixa mönstret på mina polkagrisar och provvirka när jag hittat garn i rätt färg och grovlek.
  • Virka något åt en kompis 2 barn.
  • Börja virka på ett par bebisprojekt inför höst/vinter.
  • Trä mitt halsband som legat klart för det sen i april.
  • Göra de tre beställningar på halsband som jag har.

En sak har jag redan klarat av, så den är inte med på listan. Det är att virka klart, sätta i knapp och fästa allt på min virkkroksförvaring. Den gjorde jag klart idag! Bild kommer! Liksom på den filur som är klar sen ett tag tillbaka.Och på det projekt som jag har med mina halvt målade saker. Annars har jag mest tagit hem mönster till alla sommarprojekt under dagen idag, men lite annat blev det alltså gjort också. De gröna raderna är det som har blivit gjort!

Pyssla på nu!

Inga kommentarer: