Välkommen hit till mig!

fredag 5 augusti 2011

Kreativitetens boning...

Ja, den måste vara någon annanstans än hemma hos mig iaf! Men lite grann har jag ju fått gjort iaf och mer är det på g. Är bjuden på kusindop, så det blir ett par grejer till lille A.
Min lilla E har haft haft namnsdag och fått sin väska, som passar perfekt för hennes stora intresse just nu - plocka i och ur med saker. Den har varit ett långtidsprojekt, men blev prio 1 för semestern, så jag är stolt att jag gjorde klart den. Den ser inte ut som idén jag hade i huvudet från början, den har ändrats under tiden jag virkade, men bra blev den iaf. På den övre bilden syns inte rutorna på kanten, så det fick bli en "kantbild" också. En bra bieffekt var ju att jag blev av med lite restgarn också...




De små bakelserna är presenter till en kompis barn som varit här på sova-över-besök. Alltid lika trevligt när de kommer, vi bor så långt från varandra att vi oftast inte ses mer än en gång om året. Kakorna skulle ha haft en nyckelring på, men oturligt nog var lådan här hemma tom och ingen butik i stan hade den sorten som jag använder, så de fick klara sig ändå. Ska skicka lite grejer till dem senare i höst, så jag får skicka med dem då.
På måndag börjar jobbet igen, så jag återkommer snart med mer pyssel. Har ett par grejer klara här hemma, de ska bara fotas först. Några fler blir nog klara över helgen också, trots två utekvällar med kompisar ;0)
Pyssla på nu!

1 kommentar:

Ann-Sofie/Colour it sa...

Hej vännen!
Tack för din hälsning i min blogg!
Har varit superdålig på att skriva i sommar. Ska försöka bättra mig där.
Motion? Nejdu det har det blivit väldigt dåligt med den senaste tiden tyvärr. Och ätit alldeles för mycket gott. Så det bli andra "bullar" efter de kalas vi ska ha nu några helger på raken.
Endomondo har vi kört med ett bra tag nu och älskar den appen verkligen!! Riktigt kul att se hur mycket man gått, hur fort man gått m.m. Det peppar en att göra ännu bättre ifrån sig nästa gång. Kul att du också trivs med den appen.
Hoppas du haft en skön sommar.
Sköt om dig.
Kram!
Ann-Sofie.