Välkommen hit till mig!

söndag 6 september 2009

Mmmumsig tårta

Ja, iaf om man som jag älskar prinsesstårta! Det gör jag verkligen och då är den här perfekt. Man kan inte se sig mätt på den och den är garanterat kalorifri... Det är mitt första försök och jag har virkat den som ett avkopplingsprojekt under ett par veckor eftersom jag tröttnade grymt på att sy ihop rutor till min garnkasse. Den ska användas på mitt jobb med förskolebarnen. När de fyller år ska vi ha den som garnering på kalasbordet. Det kommer att bli kanon!
Mönstret är i grunden härifrån: aehandmade men sen har jag gjort mina egna variationer eftersom jag ville ha en fullstor tårta. Botten och tårtpapper är inte heller virkade i två delar utan i en. Jag valde att lägga i en pappbotten inuti tårtan istället. Funkade lika bra! Rosen är inte heller den i mönstret, utan den kommer nån annanstans ifrån, vet inte riktigt vart. Helt ok blev resultatet, nu måste jag bara beställa mer garn så jag kan göra de två andra beställningar som jag redan har. (Det går åt ett nystan (50g) av varje färg och lite restgarn till rosen) Tänkte mig en rosa och en blå för variationens skull. Kanske gör jag en grön till mig själv också... De ser ju så goda ut...

Inga kommentarer: