Välkommen hit till mig!

lördag 24 augusti 2019

Barnvagnsmobil med groda och fåglar

Hej!
Jag hittade den här bilden och insåg att jag inte skrivit nåt om den. Grodan och hans kompisar är ihopsatta nu med ett virkat band och ska användas till en barnvagnsmobil. Jag är riktigt nöjd med hur de blev så nu hoppas jag att mottagaren uppskattar dem också. 
Jag har efter bästa förmåga försökt hitta mönster som är gratis och delbara som jag sen skrivit ut.
Mönstret på grodan finns inte att hitta på nätet längre, men en liknande hittar du här: https://littleyarnfriends.com/post/40495014677/crochet-pattern-lil-kerokeroppi
Mönstret på fåglarna finns här, men jag virkade en näbb istället för att ta en filtbit: 
Jag har gjort några små modifieringar här och var för att mönstren skulle passa min virkstil och hur jag ville att figurerna skulle se ut, men de var ganska lättvirkade och söta är de ju verkligen. 

Pyssla på!


Inga kommentarer: