Välkommen hit till mig!

måndag 13 juli 2015

Sommarprojekt

Igår påbörjade jag årets sommar- eller semesterprojekt. Jag hade bestämt att jag inte fick göra det innan snuttefilten var klar, så nu var det dags. Jag hittade ett gratis engelskt mönster för ganska länge sen på en sjal som heter Happy-go-lacy sjal. Det har jag nu översatt så det ska vara enkelt att jobba med. Det visade det sig att mönstret var busenkelt och går lätt att komma ihåg bara man gjort de två första varven, men översatt är det iaf. Garnet som bäst motsvarade det garn som de rekommenderade är ett sockgarn som heter San Fransisco. Jag hittade den här läckra kombinationen av självmönstrande melering, jättehärlig! Sjalen kommer att bli superfin att ha på sig på kyligare sommarkvällar eller inomhus på vintern om det blir kallt. Passar dessutom till de flesta färger jag gillar. Den är fortfarande bara ca 20 cm lång och den ska bli 145 cm, så jag återkommer med fler bilder när det börjar närma sig.
Pyssla på!

Inga kommentarer: